dimarts, 29 d’octubre del 2013

ERA UNA CAIXA !!!!

Us esplicaré una cosa que em va passar ja fa temps però que avui vull compartir amb vosaltres.
 
Vaig anar a visitar a la Marga, una amiga amb la que comparteixo moltes aficions i amb la que moltes vegades intercanviem experiències i aprenem una de l'altra. 

En una d'aquestes tardes en les que aprofitem per posar-nos al dia dels progectes, labors, manualitats, brodats, jardineria ... vaja una mica de tot, mentre ens preniem un cafè em va explicar que al garatge de casa seva tenia un nou treball començat i que tenia moltes ganes d'ensenyar-me.

Havia convertit una vella caixa de fusta amb una safata preciosa !!!!

Ja us podeu imaginar que de seguida em vaig posar a pensar d'on podia treure una caixa per intentar fer alguna cosa semblant a aquella preciositat que em va deixar fascinada.

Aquest és el pas a pas de la safata que vaig fer a casa.

Primer de tot vaig assegurar amb claus la part de sota de la caixa.

Després, i molt important, plantejar a llàpis els quatre costats de la caixa, marcant exactament la forma que li volem donar. 

Quan ja tenim marcat tot el contorn amb la profunditat que desitgem també dibuixem la forma que li volem donar a les nanses.

Ja ho tenim a punt per començar a donar-li la forma definitiva.


Un truc que utilitzo (al menys jo ho faig així) és fer primer de tot els fotrats interns de les nanses, per això començo fent uns forats amb el taladre per on introdueixo després la fulla de la serra "caladora".

Després de fer els forats de les nanses dels dos costats ja podem serrar tot el contorn.


 




Amb una màquina de pulir o amb paper de vidre repassem tota la caixa insistint el tots els cantos per deixar-la sense marques, lletres ni estelles.


L'últim pas és donar-li l'acabat que us sembli millor, aquest tipus de caixes són de fusta molt porosa i li vaig donar dues capes d'oli de teca per enfosquir-la una mica.

 
Aquí teniu el resultat final del meu experiment amb la caixa de fusta.

Què us sembla ????

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada